Povolebný december: politická kampaň a mediálna komunikácia

Povolebný december: politická kampaň a mediálna komunikácia

Autor: Veronika Fajbíková
,16. 12. 2018 0:00

Decembrové stretnutie Politickej akadémie ročníka 2018/2019 bolo venované politickému marketingu, kampaňovému manažmentu, komunikácií, stratégiám a PR.


 

Politická kampaň vs masmediálna komunikácia

Restartup (Daniel Kerekeš, Anna Šovčíková), Seesame 

Na konkrétnych príkladoch vyhratých (aj prehratých) volebných kampaní účastníkom ukázali, ako pretaviť teóriu do praxe – či už išlo o prezidentské kreslo alebo primátorskú stoličku. Praktickými cvičeniami sme si vyskúšali, aké zložité je napríklad pripraviť si komunikačnú stratégiu s ohľadom na cieľovú skupinu voličov, alebo improvizovať pri kontaktnej politickej kampani. Lektormi boli Daniel Kerekeš a Anna Šovčíková z firmy Restartup Michala Novotu.

Ako prvé sme účastníkom uviedli PR expertky z Seesame so zameraním na budovanie a udržiavanie reputácie, ale aj krízovú mediálnu komunikáciu. Hoci sa väčšinou špecializujú na korporátnu sféru (z nedávnych káuz si môžete pamätať na fipronil v sušienkach alebo „nátierkové“ problémy firmy Lunter), ich skúsenosti a odporúčania sa určite dajú zužitkovať aj v politickej sfére, ako sa ukázalo aj v kampani Matúša Valla.

Média vs Politický marketing po prvé

Braňo Závodský, Branislav Masarovič

Braňo Závodský je známy svojim priamym a niekedy až dychberúcim štýlom komunikácie vo svojej relácii, kde svojich hostí občas privádza do úzkych, vždy však so zámerom dopracovať sa k jasným vysvetleniam situácie. Počas svojej kariéry sa stretol s mnohými politikmi i novinármi, a tak naším účastníkom porozprával o svojich skúsenostiach, a zároveň odovzdal niekoľko odporúčaní do budúcna – aby bola kooperácia medzi politikmi a novinármi férovejšia a nápomocná pre verejnosť.

Pán Masarovič je odborníkom na kampane a komunikáciu. Na akadémii nám objasnil celý proces okolo prípravy a fungovania úspešnej kampane Juraja Drobu na pozíciu bratislavského župana. Či už ide o celkovú stratégiu, manažment spolupracovníkov a dobrovoľníkov, alebo budovanie imidžu kandidáta, tu sme na správnej adrese.

 

Politický marketing vs. Médiá po druhé

Matúš Záhradník, Marie Stracenská

Pán Záhradník sa pozrel na politický marketing a kampane prostredníctvom dát – ukázal naším účastníkom, ako využiť prieskumy verejnej mienky či iné verejne dostupné dáta, fokusové skupiny, alebo iné experimenty. Následne si na niekoľkých zadaniach mohli vyskúšať prípravu kampane od zbierania dát, cez rôzne kanály komunikácie, až po meranie úspešnosti.

Pani Stracenská sa dlhodobo pohybuje v mediálnom prostredí, v minulosti priamo ako novinárka, momentálne pôsobí ako expertka v oblasti komunikácie s médiami – kde vedie tréningy, a tiež robí PR jednej politickej strane. S účastníkmi prešla od základných informácií o médiách (ktoré sú najsledovanejšie, najčítanejšie, či najpočúvaniejšie), cez sociálne siete, až po praktické úlohy ako prípravu promo videí pre svojho vlastného kandidáta. Museli pritom brať do úvahy aktuálnu politickú situáciu, vytiahnuté škandály, alebo zle odkomunikované informácie. Na záver si spomedzi seba zvolili fiktívneho prezidenta, ktorého kampaň bola najlepšie zvládnutá – a pritom prišli na to, ako treba vybalansovať dobrý program, sympatie voličov, a marketing.

Zdielajte článok so svojimi priateľmi:

Share Tweet LinkedIn

Pokračujte v čítaní

Autor: Monika Budzák
,29. 5. 2020 13:26
Autor: Adriána Valášková
,13. 5. 2020 20:14